Info & werkwijze

Indien u interesse heeft om met ons samen te werken, kan u hieronder de werkwijze vinden die wij meestal volgen. Het spreekt voor zich dat dit slechts een voorbeeld is, afwijkingen zijn steeds mogelijk en soms zelfs noodzakelijk, sommige projecten vragen immers om een meer gepersonaliseerde aanpak die wij graag met u op voorhand bespreken.

1 Informatie

Indien u vooraf nog vragen heeft over onze werkwijze, of u wenst te informeren naar specifieke mogelijkheden of opties, dan kan u ons gratis en vrijblijvend contacteren. Dit kan telefonisch of per e-mail. Zo u dit wenst kan u uiteraard ook steeds langskomen op kantoor (na afspraak)  zodat we alles persoonlijk kunnen doornemen.

2 Offerte

Voor u met ons in zee gaat maken wij gratis en nog steeds vrijblijvend een offerte op. Zo komt u achteraf nooit voor verassingen te staan. U kan de prijzen van enkele veelvoorkomende pakketten ook hier bekijken. Wij vermelden slechts een handvol prijzen – door de grote variatie aan opdrachten is het voor ons onmogelijk om alle mogelijkheden te vermelden. Contacteer ons gerust voor overige prijzen.

Om u een correcte offerte te kunnen geven, hebben wij wel voldoende gegevens nodig (afhankelijk van het soort opdracht), zoals:

  • uw naam, adres, e-mail, telefoonnummer en eventueel BTW nummer
  • voor drukwerk: aantal exemplaren, formaat, papiersoort / dikte, afwerking …
  • voor webdesign: soort website (content, e-commerce), eventuele ideeën die u heeft omtrent het ontwerp, aantal pagina’s,  extra opties …

3 Ontwerp

Indien u akkoord gaat met onze prijsopgave, dan horen wij dit graag via een simpel mailtje. Noteer dat u onze Algemene Voorwaarden aanvaardt door uw akkoord.

Wij zullen nu eerst een voorstel van ontwerp maken op basis van de door u doorgespeelde gegevens. Het is belangrijk dat u ons zoveel mogelijk informatie bezorgt (tekst en foto’s die in het ontwerp verwerkt moeten worden, ideeën die u zelf heeft, kleuren waarmee we moeten rekening houden, uw eventuele logo, voorbeelden die u mooi vindt …). Hoe meer info we hebben, hoe nauwer we het ontwerp kunnen doen aansluiten bij het eventuele idee dat u zich reeds van het project heeft gevormd.

Dit ontwerp-voorstel sturen wij u toe via e-mail. U kan vervolgens uw eventuele opmerkingen aan ons doorgeven, wij verwerken die in het ontwerp en sturen u vervolgens een aangepast voorstel. Met dit proces gaan we gewoon door tot het ontwerp voor 100% aan uw eisen voldoet.

4 Uitwerking / druk

Zodra u 100% tevreden bent over het ontwerp kunnen we beginnen aan de uitwerking.

Voor drukwerk houdt dit in dat we het ontwerp klaarmaken voor druk en vervolgens doorsturen naar de drukkerij. Het drukwerk wordt steeds op ons kantoor afgeleverd door de drukker, en wij zorgen er vervolgens voor dat het ontwerp tot bij u geraakt (hetzij via verzending, ofwel komen we langs, ofwel komt u het bij ons ophalen).

Voor een website komt er wel heel wat meer kijken bij de uitwerking. Allereerst moet het ontwerp worden omgezet in een gebruiksvriendelijke website. Vervolgens beginnen we met het “vullen” van de site met de content die u ons aanlevert (foto’s, teksten …) alsook de aanmaak van de verschillende pagina’s, menu-indeling, categorieën … De laatste stap omvat tot slot het online plaatsen van de site, zodat die vanaf nu door iedereen op het internet kan worden bewonderd.

5 Facturatie & Betaling

De laatste en voor u als klant wellicht minst aangename stap (voor ons dan weer wat minder onaangenaam). Wij maken een factuur op voor de uitgevoerde werkzaamheden. Dit doen we steeds achteraf, u hoeft dus nooit op voorhand te betalen. We vragen wel om de factuur zo snel mogelijk te betalen, uiterlijk binnen de 3 weken na factuurdatum. De factuur wordt u per e-mail bezorgd in PDF formaat. Per uitzondering werken we soms ook met tussentijdse facturen, vooral bij grotere projecten en/of opdrachten die uit meerdere deelprojecten bestaan.

 

contacteer onsgratis en vrijblijvend